Warto czytać. Kolejny głos w tej sprawie.


     Przedstawiamy Wam kolejny głos w dyskusji: "Czy warto czytać?". Tym razem argumenty zaprezentuje nam uczeń z klasy VII - Wojtek.

     W dzisiejszych czasach coraz mniej  ludzi czyta książki. twierdzą oni, że szkoda czasu na czytanie lektur, bo nie daje to żadnych korzyści. Uważam, że czytanie książek jednak może być przydatne. Zaraz to udowodnię.
      Pierwszym argumentem na słuszność przedstawionej przeze mnie tezy jest fakt, ze literatura pobudza wyobraźnie. Dobrym przykładem jest Ania - bohaterka lektury pt. "Ania z Zielonego Wzgórza". Poprzez czytanie książek miała świetną wyobraźnie. Jest ona niezbędna w wymyślaniu różnych rzeczy, a czasami przełomowych wynalazków.
     Jeszcze jednym argumentem jest fakt, że czytanie książek jest lekarstwem na nudę. Świetnym przykładem może być lektura pt. "W pustyni i w puszczy". Świetna fabuła, szybie zwroty akcji, niespodziewane wydarzenia są doskonałą zabawą na wiele godzin.
     Kolejnym argumentem potwierdzającym, że postawiona przeze mnie teza jest prawdziwa jest fakt, iż książki są świetnym źródłem informacji. Przykładem może być powieść historyczna "Quo vadis". Zawiera ona wiele informacji o życiu pierwszych chrześcijan.
     Przedstawione argumenty wyraźnie pokazują, że czytanie jest pożyteczne. Mam nadzieję, że zachęciłem Was do sięgnięcia po książkę.

Wojtek
   

Komentarze

  1. Bardzo podoba mi się rozprawka Wojtka. Na pewno zachęciłaby ona wielu ludzi do czytania książek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna rozprawka zachęcająca do czytania.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Warto czytać !!!

Czytelnicy polecają. "Mały lord"