Co sądzą o czytaniu znani i lubiani?


Gwiazdy na czerwonym dywanie, gwiazdy na zakupach, gwiazdy w modnej restauracji - do tych sytuacji zdążyliśmy przywyknąć. Ale czy widok celebryty w osiedlowej bibliotece nie byłby dla nas szokiem? Tymczasem oni też lubią czytać. 

Poznajcie ich opinie na temat czytania. 




Beata Sadowska (dziennikarka telewizyjna) - Książki uwielbiam, jestem uzależniona, teraz czytam nową Rowling 




Aneta Kręglicka (modelka, pierwsza
i jedyna Polka wybrana Miss Świata w 1989 r.
) „Staram się czytać, książki głównie. Mam teraz taki sentyment i właściwie takąmelancholię i czytam książki, które czytałam w młodości, czyli w szkole średniej, a właściwie dużo lektur z tamtego okresu, które gdzieś tam wtedy czytałam kiedyś na siłę i one mi tak przeleciały. Ostatnio jestem po „Mistrzu i Małgorzacie”, wtedy do mnie nie dotarła, natomiast teraz z przyjemnością ją przeczytałam 


Agata Młynarska (dziennikarka) - Znajduję czas na czytanie, dlatego, że to jest część mojej pracy. Traktuję to jako element mojego życia zawodowego




Steve Jobs (projektant komputerów,twórca firmy Apple) - powiedział kiedyś, że jego zdaniem światowi liderzy i politycy, zbyt mało czytają, a on sam widział w czytaniu element swojej pracy zawodowej i nie miał na myśli tylko literatury przedmiotu. Przytacza pewną anegdotę, kiedy to na wspólnej konferencji Jobsa i Gatesa, miał złośliwie powiedzieć swemu rywalowi: "(…)Bill, ty nigdy nie będziesz wybitnym prezesem, ponieważ nie czytasz regularnie książek".

 



Bill Clinton (były Prezydent Stanów Zjednoczonych) to wszystkożerny bibliofil. W czasie jednej z kampanii padało pytanie o ilość książek czytanych rocznie i okazało się, że do roku 1982, do kiedy, jak sam mówi, nie miał wiele do robienia, czytał około trzystu tytułów rocznie. Prywatna biblioteka państwa Clintonów składa się z ponad czterech i pól tysiąca woluminów.



Oprah Winfrey (amerykańska prezenterka oraz producentka telewizyjna i aktorka, miliarderka) – Oprah nauczyła się czytać
w wieku lat trzech i bez wątpienia książki były jej ucieczką od biedy, „drogą do wolności”, edukacji, zmiany. Ojciec był bardzo wymagający
w tej kwestii i kazał przygotowywać raporty z przeczytanych pozycji. 
Oprah ma swój dyskusyjny klub książki. 

Stephen King (pisarz) - mistrz horroru i suspensu, sięga na co dzień po coś lekkiego, coś, co wyrywa go z gęstniejącej tematyki mroczności. A tu proszę książki zgłębiające mroczną, zagmatwaną ludzką naturę.  

Magdalena Cielecka (aktorka) - przyznała, że książki ma wszędzie
i zwykle czyta kilka na raz. Często wraca do przeczytanych niegdyś pozycji, żeby sprawdzić jak czas zmienia perspektywę, interpretację, weryfikuje przemyślenia.


Kora Jackowska (piosenkarka i autorka tekstów) - Czytanie jest nałogiem. Wiem to, odkąd skończyłam pięć lat. Pisarzy traktuję jak przewodników
i przyjaciół, prowadzą mnie przez światy wykreowane w swoich książkach. 




Andrzej Grabowski (aktor) - wyjeżdżając, zawsze zabiera ze sobą książkę, żeby móc sięgnąć po nią w każdej chwili. 








Muniek Staszczyk (muzyk) - twierdzi, że tygodniowo poświęca na lektury pięć godzin.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Warto czytać. Kolejny głos w tej sprawie.

Czytelnicy polecają. "Mały lord"

Któż nie czytał tej książki... Czytelnicy polecają - "Ania z Zielonego Wzgórza".